joi, 7 ianuarie 2010

Akku Plussz – protectie electrica acumulator

Descriere produs:
Acumulatoarele în tehnologia de astăzi sunt folosite pe o scară tot mai largă, dar până acum nu s-a dat mare importanţă adjustării reacţiilor electronice petrecute în interiorul acumulatoarelor. Akku Plus este capabil să micşoreze în mare măsură “îmbătrânirea” acumulatorului.
În interiorul acumulatorului în urma proceselor electro-chimice la descărcare sulfatul de Pb se transformă în plumb metal şi oxid de plumb. La încărcare acest proces decurge în sens invers. Prezenţa sulfatului de plumb se datorează funcţionării acumulatorului. Sulfat de plumb rezultă în urma unei reacţii chimice, dar acest produs se depune pe plăcile acumulatorului şi reduce randamentul transformării energiei. Acest proces de depunere a sulfatului pe plăcile acumulatorului este foarte lent, dar cu creşterea temperaturii (vara) şi în condiţii de funcţionare necorespunzătoare procesul se accelerează. Aceste fapte influenţează durata de viaţă a cumulatorului şi în final acumulatoarele auto trebuie schimbate la 3-4 ani.
Din energia (2-5mA) preluată din acumulator produce o undă specială, o înmagazinează, după cca. 15 sec. o trimite înapoi în acumulator
Acest impuls pentru o perioadă foarte scurtă (100-200 nanosec.) atinge 80-100 A. Datorită impulsurilor, stratul de sulfat se formează mai greu, mai încet, iar sulfatul depus pe partea exterioară a plăcilor se descompune. Energia preluată de la acumulator este nesemnificativă, deoarece curentul de autodescărcare (când acumulatorul nu funcţionează) este de 15-20 mA. Se poate spune, că Recomandăm ca montarea să fie făcută de un specialist, dar oricine are cunoştinţe tehnice de bază, o poate face singur. Trebuie să avem grijă la polarităţi şi ca circuitul electric, cablurile acestuia să nu atingă părţile motorului aflate în mişcare de rotaţie. Este indicat ca montarea să fie pe caroserie aproape de acumulator cu şurubul aflat în pachet sau pe acumulator cu bandă adezivă. Este important ca circuitul să fie montat stabil şi în siguranţă.
Când montăm cablurile circuitelor pe bornele acumulatorului, să le firăm cât mai repede pentru că circuitul începe să funcţioneze imediat şi după cca. 20-30 sec. apare primul impuls, apoi din 15 în 15 sec. apar impulsurile. Dacă contactele nu sunt suficient strânse, apar scântei, dar care nu prezintă pericol. La montarea corectă LED-ul va pâlpâi din 15 în 15 sec.
Recunoaştem acumulatoarele cu capacitate scăzută după faptul ca iarna nu pot porni un motor catre tehnic este corespunzător. Scoatem acumulatorul şi măsurăm tensiunea. Dacă după descărcare avem cel puţin 10,5 V, este posibil să nu fie scurtcircuitate celulele. Încărcăm acumulatorul (încărcătorul să fie reglat la 14.4 V mai mare cu 20% decât capacitatea nominală), după încărcare montăm circuitul electric. Dacă în interiorul acumulatorului nu s-au produs procese ireversibile, după 2-3 săptămâni devine funcţionabil, în cazul cel mai bun, acumulatorul astfel reparat poate atinge 60-70% din capacitatea iniţială (cea nouă). Acumulatorul nou cum începe să funcţioneze, va începe şi procesul de sulfatare. Vara în căldură sau iarna, dacă motorul nu funcţionează mult şi acumulatorul este descărcat, procesul se accelerează. La autovehicule şi acumulatoare noi imediat sau cel târziu la începutul verii circuitul trebuie montat. La acumulatoare vechi este indicată montarea imediată, dar este nevoie de procesul de regenerare descris anterior pentru cel puţin 2-3 săptămâni.
La ce fel de acumulatoare se folosesc?
Acumulatoare normale acide cu capacitate de 44-160 Ah. La capacităţi mai mari sau alte tipuri de acumulatoare, circuitul electric trebuie să aibă alte parametri.

Pret: 71 lei